Nieuws
Julianabaan: meer klanten ondanks corona

De winkels in winkelcentrum Julianabaan Voorburg trekken meer klanten dan vorig jaar, ondanks corona. Dat komt omdat mensen in coronatijd ‘rustige’ winkelcentra nu verkiezen boven de drukke binnenstad van Den Haag, en door de komst van Action. Dat heeft burgemeester Klaas Tigelaar de gemeenteraad laten weten in een coronabrief.

In The Mall of the Netherlands ziet men dat het aantal bezoekers sinds de opening van de JUMBO (2e kwartaal 2019) gestaag stijgt. Elke nieuwe winkelopening trekt opnieuw weer nieuwe bezoekers. In de overige kernwinkelgebieden ademt het aantal consumenten mee met de persconferenties van het kabinet over coronamaatregelen.

Ondernemers blijven inventief, aldus Tigelaar. Zo hebben de ondernemers in het Huygenskwartier met gemeentelijke subsidie leenparaplu’s laten drukken. Dit om voor consumenten het wachten voor de winkel te veraangenamen. Het Ondernemersfonds in het Damcentrum attendeert met ludieke banners de consument op het belang van lokaal boodschappen doen.

In de afgelopen weken is door de gemeentelijke afdeling Handhaving ingezet op avondcontroles. Deze richten zich vooral op de verkoop van alcohol aan- en het gebruik van alcohol door jongeren.

‘Wat opvalt is dat vooral in de weekenden (vrijdag en zaterdagavond) groepen jongeren zich steeds meer gaan verzamelen om elkaar te zien en te chillen/relaxen. Bij constatering van een groep van meer dan 4 personen gaat Handhaving met de jongeren in gesprek of wordt een waarschuwing gegeven. (foto winkelcentrum Julianabaan)

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter