Nieuws
Klachten over gemeente nemen toe

Het afgelopen jaar zijn er 174 klachten ingediend over het optreden van de gemeente. In 2017 waren dat er nog 120. Bij de meeste klachten (59) ging het over gebrekkige informatie. Over bejegening (22), gebrek aan maatwerk (19), langzaam handelen (15) en gebrek aan professionaliteit (12) kwamen ook veel klachten binnen. De gemeentelijke diensten waarover de meeste klachten binnen kwamen waren Werk/inkomen/jeugd/zorg (WIJZ) en het Klant contactcentrum (KCC).

Bij de gemeentelijke ombudsman kwamen 25 klachten binnen. In 2017 waren dat er nog 31. Bij 41 procent ging het daarbij om de gemeentelijke afdeling werk en inkomen. Van de klachten werden er zes door de gemeente afgehandeld, in zes gevallen werd er informatie gegeven, in nog een zes gevallen werd nader onderzoek door de ombudsman niet nodig geacht en bij acht klachten staakte de ombudsman de behandeling omdat betrokken klager geen bemiddeling wilde of niets meer van zich liet horen.

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com