Vandaag, zaterdag,  opent Polestar, het elektrische performance-automerk uit Zweden, de Polestar pop-up Space in Leidschendam. Hier kan het Nederlandse publiek voor het eerst kennis maken met de Polestar 2, die ook direct zijn nationale debuut beleeft. De pop-up Space bevindt zich in de Westfield Mall of the Netherlands.

Leidschendam is één van de drie locaties waar Polestar in ons land wordt gelanceerd. De andere Spaces staan in Rotterdam en Eindhoven. Later dit jaar wordt de vierde Polestar Space in regio Amsterdam geopend. Deze pop-up locatie laat bezoekers van de Westfield Mall of the Netherlands alvast kennis maken met de Polestar Spaces. Op termijn opent ook in Leidschendam een permanente Polestar Space.

De Polestar Spaces, tot op de millimeter ontworpen vanuit de minimalistische designfilosofie van het automerk, brengen de innovatieve benadering van het merk tot leven. In de Spaces ontdekken consumenten de Polestar 1 en Polestar 2 via verschillende zintuigen. Natuurlijk zijn de auto’s er zelf aanwezig om te testen, maar consumenten kunnen ook de techniek en het design ontdekken via interactieve displays met touchscreens die ontworpen zijn om aandacht en conversatie te stimuleren. Daarnaast kunnen consumenten de auto’s ervaren met gebruik van Varjo-virtual reality die de resolutie van het menselijk oog evenaart en ze zo onderdompelt in een totaalervaring. En met vragen kunnen ze altijd terecht bij de Polestar Specialisten. Experts die consumenten écht in contact brengen met de filosofie en de producten van het merk en niet op commissiebasis werken.

Een stap verder nemen consumenten voor de configuratie van hun auto plaats aan de op tekentafels uit designstudio’s geïnspireerde ateliertafel. Via het interactieve oppervlak van deze tafels kunnen ze met RFID technologie hun eigen specificaties cureren, die vervolgens direct worden geprojecteerd op de schermen om hen heen. Hun persoonlijke configuratie nemen ze mee door het scannen van een QR code of – met een NFC compatible telefoon – door slechts hun telefoon op de ateliertafel te leggen.

,,Het is onze ambitie om de relatie tussen consument en automerk te herdefiniëren en automotive retail te veranderen. Daarom zijn de locaties die we in Nederland gekozen hebben ook perfect. Precies op de plekken waar mensen graag winkelen en ontspannen, zoals in de Westfield Mall of the Netherlands. Met de Polestar Spaces maken we het kopen van een auto weer eenvoudig, zonder gedoe”, aldus Thomas Ingenlath, topman van Polestar.

,,Als we het hebben over performance gaat het voor ons niet alleen om rijprestaties, maar ook over de ervaringen van onze klanten van aanschaf tot het alledaagse gebruik. De Spaces zijn een belangrijk onderdeel van dat proces en de plek waar we onze klanten daadwerkelijk ontmoeten. In de Spaces bieden we een klantervaring die zich écht alleen op de consument richt, zonder focus op harde verkoop. De consument heeft er zelf de controle over hoeveel interactie zij of hij wil. En als ze eenmaal de perfecte Polestar hebben geconfigureerd, kunnen ze deze online bestellen. Waar en wanneer het hen uitkomt.”

De Polestar 2, die dit weekend debuteert in Nederland, is een volledig elektrische performance-fastback met volop ruimte voor vijf personen, heeft een vermogen van 408 pk, 660 Nm aan trekkracht, vierwielaandrijving en een rijbereik tot 470 kilometer (WLTP). Het is de eerste auto ter wereld met een geïntegreerd Android-infotainmentsysteem met toegang tot Google apps & services als Google Assistant, Google Maps en speciale apps via de Google Play Store.

De handgebouwde Polestar 1 is een krachtige, elektrische performance-hybride die een sterke benzinemotor combineert met twee elektrische motoren. Hij levert 609 pk en 1.000 Nm. Dankzij zijn krachtige batterij rijdt deze plug-in hybride tot maar liefst 124 kilometer (WLTP) op een volle accu.

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com