De ontwikkeling van de Julianabaan-app in het Voorburgse winkelcentrum Julianabaan is één van de resultaten van de eerste labs van de Retail Innovatie & Experience Campus. Een ander resultaat is het voorstel voor een gezamenlijk online platform voor het bestellen en bezorgen van producten voor Leidschendam Centrum. Studenten van mboRijnland, de Haagse Hogeschool, ROC Mondriaan en TMO Fashion Business School zijn in de labs samen met retailondernemers aan de slag gegaan om hun onderzoeksvragen te beantwoorden.

De Juliabaan-app is een voorbeeld van een digitale tool die gebruikt kan worden door alle ondernemers van de Julianabaan om hun winkel en als collectief het winkelgebied te promoten bij hun klanten en bezoekers. Ruim 30 ondernemers zijn gestart met het gebruiken van de app. Zij kunnen verschillende functionaliteiten gebruiken, bijvoorbeeld klanten direct van actuele informatie voorzien.

Op 18 maart gaat BlueSchool open in de Mall of the Netherlands. BlueSchool is een fysieke winkel en tevens leeromgeving. Het is ook een experience lab van de Retail Innovatie & Experience Campus. De student store heeft de focus op duurzame denim en wordt gerund door studenten van het ROC Mondriaan en mbo Rijnland onder leiding van twee ondernemende retail experts. In de student store komt ook een Retail Informatiepunt waar retail ondernemers uit de kernwinkelgebieden van de gemeente, werknemers, studenten en docenten met elkaar leren, kennis delen, onderzoeken en experimenteren.

(Op de foto: Labexperiment met Jamilla van Zoe-Max met TMO-student Siebe Bruinsma)

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com