‘Daar ik nauwelijks door hartfalen kan lopen – slechts enkele meters – valt het me nu op hoe weinig openbare gehandicaptenplaatsen er in onze gemeente zijn. Boodschappen kan ik alleen nog doen als ik bijna voor de winkel kan parkeren. In de Damlaan zijn er 2 gehandicaptenplaatsen verspreid liggend.
Wel ook 2 oplaadplaatsen voor elektrische auto’s die aanzienlijk langer moeten opladen dan overigens volgens de maximaal toegestane parkeerduur in de blauwe zone (1 uur) is toegestaan. In de praktijk staat er dan ook niemand.
Waarom zijn die parkeerplaatsen voor elektrische auto’s uitgerekend in een drukke winkelstraat met al weinig parkeerplaatsen aangelegd. Er lijkt geen gemeentelijk beleidsplan voor oplaadplaatsen te zijn vastgesteld. Iedereen die het aanvraagt in de openbare ruimte en voor zijn/haar deur wordt gehonoreerd. Je bent op deze wijze gegarandeerd van een vrije parkeerplaats voor je deur.
Graag een duidelijker beleid voor gehandicaptenparkeren en elektrische laadplaatsen voor auto’s. Het lijkt nu volkomen willekeurig te zijn waar wel of niet wordt ingevuld. Bij andere gemeenten is dit vastgestelde beleid er wel. Dus ook bij ons geen hap-snap-beleid meer, maar een duidelijk kader’.
(T.V.)