Nieuws
Initiatiefgroep werft voor Huygenstunnel

De Initiatiefgroep Huygenstunnel roept inwoners die rond de A12/Utrechtsebaan wonen op mee te komen praten over het ondergronds brengen van de A12/Utrechtsebaan en het spoor, en alles wat daarmee samenhangt. Middels een flyer worden mensen opgeroepen aan te geven wat zij in het gebied goed vinden en willen behouden, wat slecht is en weg kan en welke vernieuwing er moet plaatsvinden.

De activiteit vindt plaats in verband met een studie die de Vereniging Deltametropool gaat doen naar een betere leefomgeving rond de A12/Utrechtsebaan bericht op het verbeteren van de welvaart (arbeid, vrije tijd, gezondheid, welzijn, wonen, milieu, veiligheid, samenleving) in het gebied, met een accent op mobiliteit. De Initiatiefgroep werpt zich daarbij op als spreekbuis voor de bewoners van het gebied rond de A12/Utrechtsebaan. De tunnelbouw zou in de periode 2040-2090 plaats moeten gaan vinden.

In de flyer legt de Initiatiefgroep vier onderwerpen voor – cultureel, groen, sociaal, economie – die zowel op fysieke dingen (tastbaar) als gevoelsmatige zaken beoordeeld moeten worden en roept inwoners op keuzes te maken.

Bij cultureel gaat het in tastbare zin om: ontmoetingsruimte, ruimte voor creativiteit, erfgoed. Gevoelsmatig: eigenheid, herkenbaarheid, schoonheid, thuis voelen, trots op Leidschendam-Voorburg. Groen in tastbare zin: parken, schoon milieu, luchtkwaliteit, hittestress, biodiversiteit. Gevoelsmatig: genieten, verbondenheid met natuur, gezondheid, rust. Sociaal in tastbare zin: eerlijke verdeling, mee kunnen doen, gezondheid, recreatie. Gevoelsmatig: samen zijn, buurtgevoel, actief zijn, veiligheid, ruimte. Economie in tastbare zin: werk, wonen, bedrijvigheid, bereikbaarheid, afwatering, toerisme. Gevoelsmatig: imago/uitstraling, aantrekkelijkheid, rust, ruimte, bereikbaarheid.

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter