‘Nieuw school jaar nieuwe leerlingvervoerder. Van de gemeente ontvingen wij een brief dat de vaste chauffeur van de nieuwe vervoerder zou kennismaken in de zomervakantie. Daarbij zou het rooster worden meegenomen om te controleren zodat er goed gestart zou worden. Toen ik belde wanneer, werd mij gemeld dat ik maar een mail moest sturen. Gedaan en geen reactie. Voor mijn vakantie een herinnering. Geen reactie.
In de laatste week enveloppen ontvangen met inlogcodes. Bleek er een verkeerd rooster in te staan. Het rooster had ik voor de zomervakantie al doorgeven en in de laatste week van de vakantie nogmaals bevestigd.
Op de aangegeven tijd staan we buiten te wachten. Geen vervoer. Servicepunt gebeld. Dat doet heel Nederland naar mijn gevoel. Na 25 minuten wachten, werd mij verteld nog tien minuten wachten. De school was ondertussen gestart. En zo gaat het nu elke ochtend en elke middag. Ze zijn nog geen enkele dag op tijd op school geweest en zijn op woensdagmiddag na twee uur wachten door een vriendin opgehaald. Klacht ingediend, maar daar wordt nauwelijks op gereageerd.
Wat is nu het probleem: een tekort aan chauffeurs. Het probleem is zo groot binnen de gemeente dat de wethouder gisteren een brief met klachten heeft ontvangen.
Wat ik niet begrijp is dat de vervoerder hier niet op aangesproken kan worden. Kinderen en ouders worden hier de dupe van en weten niet wanneer dit ophoudt. Noot heeft ouders een boekje gestuurd met de spelregels, maar vergeet de spelregels voor zichzelf te noteren. Op tijd rijden en communiceren met de ouders wanneer het niet lukt.
Ouders betalen in de gemeente een fikse eigen bijdrage voor vervoer wat maar mag doen wat het wil?’
(naam inzender bij redactie bekend)