‘Met een nieuwe keuken na 30 jaar is een bewoner van een seniorenwoning natuurlijk blij, maar die hele andere afmetingen. Bijna een half jaar geleden geplaatst, maar de hoogte. Bovenkant op 2.38 meter. Afzuigkap niet meer te plaatsen, als je die zou hebben en daarnaast is een plafond elektriciteitspunt niet meer te gebruiken. Zit in de weg bij het openen van het keukenkastje.
De bovenste planken zitten op 2.15 meter. Voor de betrokken bewoner is dat geen probleem, heeft een lengte van 1.95 meter, is nog goed ter been, maar meerdere van de medebewoners zijn een stuk kleiner en sommigen maken zelfs gebruik van een rollator en voor hen zou zo een nieuwe keuken ten dele niet meer te gebruiken zijn.
Betrokkene heeft woningcorporatie Wooninvest geadviseerd in de toekomst bij het plaatsen van een nieuwe keuken rekening te houden met de fysieke gesteldheid en lengte van de bewoner, in de hoop dat daar rekening mee wordt gehouden.
De werklui die de keuken hebben geplaatst zouden aan Wooninvest doorgeven het elektriciteitspunt te laten verplaatsen. Toen daar geen actie op werd ondernomen is er op 28 augustus een reparatieverzoek verstuurd en op 29 september, 10 oktober en 1 november gereclameerd. Alle keren was het antwoord: uw bericht is doorgestuurd naar Woningbeheer en dat is eigenlijk geen antwoord. Deze bewoner zou toch na 6 maanden geholpen moeten zijn’.
(Bewoner complex Parkweg)