Nieuws
Mall-campagne heeft weinig effect

Al sinds 14 november voert Mall-eigenaar URW een campagne waarin bezoekers die met de auto willen komen wordt opgeroepen hun reis goed te plannen, en liever de fiets, deelvervoer of het openbaar vervoer te pakken. De campagne loopt onder het motto ‘A little planning, lots of joy’; ‘Een beetje plannen, heel veel plezier’. Afgelopen zaterdag stond het rond de Mall weer helemaal vast. Om 14.30 uur riep de gemeente op niet meer met de auto naar de Mall te komen.

Dat de campagne loopt heeft de gemeente extra onder de aandacht gebracht nu Black Friday (vrijdag 28 november) Sinterklaas en de Kerstperiode er aan komen. ‘Gezien de verwachte drukte en toestroom van bezoekers naar de gemeente is gekeken naar welke extra maatregelen nodig zijn. De gemeente heeft URW extra ondersteuning gevraagd waaronder de inzet van een P+R om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. De Mall heeft opties afgewogen en gekozen voor een communicatiecampagne’, aldus de gemeente. De campagne loopt tot begin januari.

De campagne is te zien op de website en social mediakanalen van de Mall en er rijdt een bestickerde tram rond in de regio. Daarnaast staat op de website van de Mall een link naar de verkeersradar voor de actuele verkeersinformatie en de oproep om vooral ook met de fiets, deelvervoer en het openbaar vervoer te komen. Met daarbij ook de link naar de routeplanner van de HTM. Ook wordt het winkelen na 18:00 uur gepromoot als manier om de drukte te spreiden en grote drukte te verminderen.

 

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com