Volgens B&W is er geen probleem met parkeren rond het Servicecentrum aan de Koningin Wilhelminalaan in Leidschendam. Nadat de dienst Werk en Inkomen met 99 man daar is ingetrokken is de parkeerdruk wel gestegen, maar nog altijd acceptabel.

B&W stellen in een brief aan de gemeenteraad dat de parkeerdruk is toegenomen van 75,8 naar 80,4 procent. Dat is echter nog altijd onder de grens van 85 procent. Omgerekend komt de stijging neer op 31 meer parkeerplaatsen in de omgeving die bezet zijn.

B&W stellen dat er langs het Raadhuis een pad wordt aangelegd naar de Princes Margrietlaan en de Princes Marijkelaan. Daardoor worden daar 25 tot 30 extra parkeerplaatsen bereikbaar.

Ambtenaren worden gestimuleerd met het openbaar vervoer of de fiets te komen. De autovergoeding voor woon-werkverkeer is versoberd. Door de verhuizing van Werk en Inkomen vanuit een kantoor aan de Prins Bernhardlaan in Voorburg naar het Servicecentrum ontstaat een besparing van 260.000 euro per jaar. Aan de verbouwing van het Servicecentrum voor hun komst houdt de gemeente ruim 27.000 euro over.

B&W beweren al langer dat er geen parkeerprobleem rond het Servicecentrum is terwijl omwonenden en bezoekers dat wel dagelijks ervaren.

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter