De N14 loopt vol en zal de komende jaren nog meer onder druk komen te staan als de Mall zijn voltooiing nadert. Ongelijkvloerse kruisingen bieden misschien wat verlichting, maar veroorzaken ook weer nieuwe knelpunten elders in Voorburg, Leidschendam én Den Haag.

Volgende week komt Rijkswaterstaat met een aangepast plan zonder keerlussen, het verkeersaanbod op de N14 zal daar echter nooit minder door worden.

Het is duidelijk dat er een rigoureuze oplossing nodig is die deze impasse kan doorbreken, want anders is straks de Mall klaar en kan er niemand komen…

Als je met wat afstand kijkt naar de kaart van Leidschendam-Voorburg dan zie je al snel dat een rigoureuze oplossing bijna onmogelijk is. Maar dan opeens valt op dat als je de Noordsingel doortrekt, over of onder de Vliet, dat je dan opeens heel dicht bij de A4 bent!

Dus als er een aansluiting gemaakt kan worden (en dat idee is vast wel veel vaker geopperd) dan los je een groot aantal problemen over de bereikbaarheid van Leidschendam in één keer op.

Natuurlijk ontstaan er nieuwe knelpunten rond de Noordsingel, maar deze is op zich breed genoeg om met een aantal verbeteringen een grote verkeersstroom te verwerken.

Het grote knelpunt ligt dan rondom Schakenbosch, maar daar moet nog een plan voor gemaakt worden, dus dat is een unieke kans om het nu eens goed te doen.

Voor de bewoners van het nieuwe Vlietvoorde is het ook een kans om sneller op de A4 te komen.

Dus?

Bram Visser

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com