Nieuws
Aantal klachten ‘zeer gering’

Er zijn vorig jaar 155 klachten over gedragingen van ambtenaren en leden van B&W bij de gemeente binnen gekomen; negentien minder dan een jaar eerder.

De meeste klachten betroffen ambtenaren van de afdeling gaat over werk, inkomen, jeugdzorg en zorg (WIJZ), 64, en het ambtenaren van het Klantcontactcentrum (KCC), 45. Dat zijn ‘zeer geringe’ aantallen gezien de 36.000 zaken die WIJZ behandelde, en de KCC-contacten: 24.163 aan de balie, 100.658 telefonisch.

Dat schrijven B&W in het Jaarverslag klachten 2019. Van de 155 klachten werden er 142 informeel opgelost door bemiddeling of een gesprek. Zeven klachten werden niet in behandeling genomen, zes andere wel. Daarvan waren de drie gegrond, 2 deels gegrond en één niet ontvankelijk.

Bij de bewust gedragingen gaat het om onheuse bejegening, foute of onvolledige informatievoorziening, traag of niet beantwoorden van brieven, niet reageren, toezeggingen of afspraken niet nakomen. (Illustratie Machina Magazine)

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter