Onder het mom ‘Laat je verrassen’ starten B&W samen met cultuur, horeca en overig vermaak een promotiecampagne toerisme en recreatie. Door de coronacrisis zal de campagne gefaseerd vorm krijgen, in overleg met de andere betrokken partners.
Kernstuk vormt een jaarlijks uit te brengen full colour magazine op A4 formaat. Het wordt huis-aan-huis verspreid alsmede in de buurgemeenten en de regio. In het magazine komen de ‘pareltjes’ wat betreft bezienswaardigheden en activiteiten aan de orde.
Het gaat dan onder andere over de Vliet, Huygenskwartier, molen De Salamander, Huygens’ Hofwijck, Central Park, Vlietdagen en de Sluis, Vogelplas Starrevaart en Mall of the Netherlands.
Het aanbod wordt omgeven met vragen als ‘Waar ontdek je 873 vogelsoorten’, ‘Waar vind je de grootste voorjaarscollectie van Europa’, ‘Waar vind je grappen op het randje’, ‘Waar vind je 270 jaar historie’, ‘Waar komen 562 boten per dag aan’, ‘Waar vind je de grootste shoppingmall van Europa’, ‘Waar vind je zoveel moois om van te genieten’.
Naast activiteiten en agendapunten staan er verhalen van inwoners in het magazine. Voor ondernemers is advertentieruimte gereserveerd. Fiets- en vaarroutes, cultuur, evenementen, shoppen, locaties vol historie en aanraders voor lunch en diner staan er ook in.