Nieuws
Moederdagbox en Kroontjesjacht voor winkelcentra

De Moederdagbox voor Leidschendam Centrum en de Kroontjesjacht in de Julianabaan Voorburg zijn het resultaat van de labs van de Retail Innovatie & Experience Campus. Een lab is een tijdelijke leeromgeving waarin retailers en/of winkelgebieden samen met studenten specifieke vragen oppakken om de toekomstbestendigheid van hun winkelgebied te verbeteren.

Ondernemers van Leidschendam Centrum bogen zich met studenten van TMO Fashion Business School en De Haagse Hogeschool over de vraag hoe zij hun aanbod gezamenlijk ook online kunnen presenteren en aanbieden. De Moederdagbox is het eerste resultaat. Deze cadeau doos bevat producten en waardebonnen van 10 ondernemers en is te bestellen via https://leidschendamcentrum.nl/product/moederdagbox/. De studenten hebben ook de volledige logistiek uitgedacht en geregeld.

Alfred van Kesteren, voorzitter van de Stichting Promotie Leidschendam Centrum: ,,Wat we met dit lab hebben bereikt is uniek. Nooit eerder hebben we als winkelgebied met 10 ondernemers samen een product ontwikkeld. Dat is een mooi resultaat van de Retail Innovatie & Experience campus. Wat wij als ondernemers van dit lab geleerd hebben is hoe we gezamenlijk kunnen optrekken in alles wat erbij komt kijken, van acquisitie tot aan de aflevering toe. De inzet en vooral het enthousiasme van de studenten draagt hier sterk aan bij. Ik kijk uit naar het vervolg van dit lab.”

De Julianabaan-app is het resultaat van het Hype lab van vorig jaar. Helaas moesten de winkels vrij snel na het lanceren van de app dicht door de lockdown. Om het gebruik van de app te her-activeren, is in een nieuw lab de Kroontjesjacht ontwikkeld. Ook in dit lab werken studenten en ondernemers nauw samen. De kroontjesjacht combineert een off en online speurtocht naar kroontjes om zowel het gebruik van de app als het bezoek aan de Julianbaan te stimuleren. Tussen woensdag 28 april en zaterdag 1 mei kan er via de Julianabaan-app een route langs winkels worden gevolgd waaraan opdrachten gekoppeld zijn. Ali Goleli van GSM Walhalla: ,,De Kroontjesjacht is een leuke manier voor klanten om meer te weten te komen over de winkels in ons winkelcentrum.”

In de Retail Innovatie & Experience Campus werken onderwijsinstellingen, retail-ondernemers en de gemeente samen aan concrete vragen van ondernemers in de vier kernwinkelgebieden van Leidschendam-Voorburg. Dit gebeurt door middel van verschillende labs. In de labs komen de verschillende werelden van retailers, studenten en overheid bij elkaar. Dat is zowel inspirerend voor alle partijen, maar het brengt gemeentes en scholen ook dichter bij de behoeften van de retailsector. De deelnemende onderwijsinstellingen zijn mboRijnland, Haagse Hogeschool, TMO Fashion Business school en ROC Mondriaan

 

 

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com