Winkelcentrum Leidsenhage heeft tussen 2011 en 2016 forse klappen gehad. De bestedingen in de winkels daar daalde met 80,4 miljoen euro naar 173,1 miljoen euro in 2016. Het aantal winkels zakte van 135 naar 103. De leegstand nam toe van 12 naar 32 winkels.

Dat blijkt uit het Koopstroomonderzoek 2016 dat de provincie liet uitvoeren. Zoals bekend wordt Leidsenhage grootschalig verbouwd om na 2019 verder te gaan als Mall of the Netherlands. De verbouwing startte begin 2016.

Van de 173,1 miljoen werd 101,4 miljoen euro uitgegeven voor inwoners van de gemeente. De rest door bezoekers van elders. Van de totale uitgaven aan dagelijkse producten in de gemeente, slokt Leidsenhage 29 procent op. Bij niet dagelijkse producten is dat zelfs 65 procent.

De meeste inwoners (47 procent) blijven 30 tot 60 minuten in Leidsenhage. Bezoekers van elders 1 tot 2 uur. Van de inwoners komen de meesten per auto (51 procent). Bij de bezoekers van elders komt 88 procent met de auto.

Leidsenhage krijgt een 7,4 als waardering. Zaken die slecht scoren zijn: sfeer en uitstraling (6,5), faciliteiten zoals wc, wifi en zitbanken (6,7), evenementen (6,9), netheid (7,1) en winkelaanbod (7,3). Het best wordt het gratis parkeren gewaardeerd: 9,4.

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com