Mening
U zegt het maar: Julianabaan

Het CDA heeft met de gemeenteraadsleden een rondje gefietst. Langs de winkelcentra Damcentrum Leidschendam en Julianabaan Voorburg. De oppositiepartij wil dat de gemeente iets gaat doen voor beide winkelgebieden. Want het nieuwe Leidsenhage – Mall of The Netherlands – wordt een geduchte concurrent. En er is al veel leegstand van winkelpanden in de twee gebieden.

O ja? Julianabaan kent 100 zaken. Daarvan staan er op dit moment vijf te huur dan wel te koop. Een leegstand van vijf procent zit ver onder het landelijk gemiddelde. En is een percentage waar ze elders in de gemeente – Damcentrum, Leidsenhage en Huygenskwartier – alleen maar van kunnen dromen.

Dan de stelling dat The Mall een concurrent wordt van de Julianabaan. Uit alle onderzoeken is gebleken dat zulks niet het geval is. The Mall concentreert zich op shopping als beleving: en hele dag winkelen te midden van luxe zaken met duurdere producten. De Julianabaan is er voor de dagelijkse boodschappen. Met een maximale verblijfstijd van 30 tot 60 minuten.

Voor het Damcentrum geldt eigenlijk hetzelfde alleen kampt men daar met weinig variatie in het aanbod, een door horeca gedomineerd Sluisgebied en problemen met de bereikbaarheid c.q. parkeermogelijkheden.

Kortom: waarop het CDA zich baseert is onduidelijk. In elk geval niet op de realiteit.

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter