B&W van Den Haag verwachten dat er na de opening van de Rotterdamse baan minder verkeer over de Maanweg zal gaan rijden. Het verkeer dat nog van deze route gebruik zal maken, zal minder in de spits rijden. De Maanweg kan derhalve opnieuw ingericht worden: minder ruimte voor de auto, meer voor fietsers, voetgangers en openbaar vervoer. Daar wordt 4,3 miljoen euro in geïnvesteerd.
Dat heeft wethouder Boudewijn Revis de Haagse gemeenteraad laten weten in relatie tot de ontwikkeling van de Binckhorst tot woon-, werk- en leefgebied. De Maanweg kent een aansluiting op de Utrechtsebaan in Voorburg (op- en afrit), en loopt langs Voorburg-West.
Den Haag plant langs de Trekvliet aan de kant van de Binckhorst vanaf de spoorbaan bij station Hollands Spoor, tot aan de Jupiterkade een autovrije boulevard van 26 meter breedte. Hier mag ook niet gebouwd worden. Kosten van de boulevard: 15,6 miljoen euro. De Binckhorsthavens krijgen tussen de Binckhorstlaan en de Melkwegstraat publieke kades van 8 meter breedte. Kosten 6,2 miljoen euro.
Revis kondigt verder werken aan aan de Zonweg, Melkwegstraat en Zuiderkroonstraat (nieuwe riolering, nieuw wegdek, nieuwe inrichting). Het Maanplein (hoek Maanweg/Regulusweg) wordt heringericht als openbare ruimte.




