Nieuws
Meer tijd nodig beantwoorden mails

De gemeente slaagt er niet altijd in mails en contactformulieren binnen 48 uur te beantwoorden. Bij eenvoudige vragen lukt dat wel, bij gecompliceerdere zaken niet. Dat heeft wethouder Nadine Stemerdink het GBLV-gemeenteraadslid Maurice Hartsinck laten weten in antwoorden op vragen. Per maand beantwoordt de gemeente zo’n 1500 mails.

Stemerdink zegt de e-mail afhandeling van nieuwe impulsen te willen voorzien en de dienstverlening voor de inwoners te willen verbeteren. B&W vinden het belangrijk dat inwoners via alle dienstverleningskanalen snel antwoord krijgen op hun vraag. De snelheid en kwaliteit van de e-mailafhandeling moet omhoog.

De gemeente monitort de dienstverlening continu. Er is al een verbeterplan opgesteld dat deels al is ingericht en in de komende periode volledig wordt geïmplementeerd. In 2020 wordt een onafhankelijk mystery onderzoek uitgevoerd om gericht de effecten te meten en eventueel bij te sturen. Zo streven B&W ernaar om de dienstverlening naar een hoger niveau te tillen, aldus de wethouder.

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter