Nieuws
Campagne voor anders en slimmer reizen

De wethouders in de Metropoolregio Rotterdam Den Haag hebben het startsein gegeven voor de nieuwe campagne: Ways2go. Deze campagne richt zich nog steeds primair op mensen anders en slimmer te laten reizen. Maar in de campagne is ook aandacht voor mobiliteit in relatie tot duurzaamheid, ruimte in de stad en iedereen mee laten doen. Op de campagnewebsite www.ways2go.nl zijn ook probeer- en kortingsacties te vinden.

In de campagne is gekozen voor animatie met vier karakters met ieder een eigen stijl van reizen. Zo gebruikt Emma apps om slim te reizen en houdt zij van  deelvervoer en nieuwe diensten. Otto daarentegen is wat behoudend en gehecht aan zijn auto. Nora gaat graag op de fiets en Daan gaat regelmatig met het OV. Deze vier personen gaan werkgevers, werknemers en bewoners verleiden en stimuleren om gebruik te maken van alternatieven die bij hen passen.

De MaaS-meter is een app in de publiekscampagne Ways2go die mensen inzicht geeft in hun reizen en de kosten die daarmee verbonden zijn. Uit de eerste tweehonderd mensen die de app gebruikten, blijkt dat zij gemiddeld per maand € 497 uitgeven aan mobiliteit. Dit is lang niet bij iedereen bekend omdat er veel zogenoemde verborgen kosten zijn, zoals afschrijving van de auto en belasting. Mensen kunnen gemiddeld € 148 per maand besparen op hun mobiliteit als zij slimmer of anders reizen. Het doel van de MaaS-meter is om reizigers in de Provincie Zuid-Holland betere inzichten ten aanzien van reizen en kosten te geven. (Foto Metropoolregio)

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter