Nieuws
Duikers inspecteren graafwiel tunnelboormachine

Hoe ziet het graafwiel eruit na ruim een kilometer boren door veen, klei, zand en grind? Moeten de beitels worden vervangen of kunnen ze nog een tijdje mee? En zou er nog een spoor te vinden zijn van de geel/rode verf? Deze week, precies halverwege het boorproces en tevens op het diepste punt van de tunnel, inspecteerden de bouwers het graafwiel van de tunnelboormachine. Dat was voor het eerst sinds de start van het boren voor deze tunnel in de Rijnlandroute (verbinding A4-A44 ten noorden van Vlietland). Omdat de druk aan het graaffront op een diepte van 31 meter hoger is dan aan de oppervlakte, moest deze inspectie worden uitgevoerd door professionele duikers. Via een personensluis en een speciaal luikje kon het team het graaffront bereiken. Toen kon men  alle beitels controleren en opmeten. Met als conclusie: alles prima in orde. (foto Rijnlandtunnel)

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter