De bouw van het eerste deel van de fly-overs van knooppunt Hofvliet – de aansluiting van de RijnlandRoute op de A4 ten noordoosten van Vlietland – is ver gevorderd. Wat opvalt is de vorm van het viaduct, dat slank is uitgevoerd en met weinig steunpunten. Om dit mogelijk te maken, moest het beton voor de fly-overs ter plaatse worden gestort. Op de foto is het punt te zien waar het verkeer op de A4 straks onder door rijdt. Ook ziet men de voorbereidingen voor het verplaatsen van de A4, waarbij de onderlaag voor het asfalt al is aangebracht. In oktober wordt de A4 opgeschoven. Dan rijdt het verkeer op de definitieve locatie waarna er aan weerszijden van de A4 verder wordt gebouwd aan de overige delen van de fly-overs.

Afgelopen weekeinde zijn de laatste liggers gelegd voor het A44-viaduct in de RijlandRoute bij Leiden-West. Tijdens vier nachten plaatste men 32 betonnen liggers met een gewicht variërend van 60.000 tot 75.000 kilo per stuk. De lengte varieert van 27 tot 34 meter. De westzijde van het nieuwe viaduct over de Plesmanlaan (N206) is hiermee dicht gelegd. Medio september wordt het verkeer naar dit nieuwe stukje viaduct gebracht , waarna  het deel aan de oostzijde wordt gebouwd. Nog een jaar later, zomer 2021, is de verbreding van de A44 van 2×2 naar 2×4 rijstroken op het deel tussen Ommedijk en Leiden-West gereed. De verbreding is nodig om het verkeer af te wikkelen tussen de A44 en de nieuwe N434, de andere naam voor de RijnlandRoute (foto’s RijnlandRoute)

 

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter