Nieuws
Automerk Polestar opent zaak in de Mall

Polestar, het elektrische performance-automerk uit Zweden, opent dit jaar vier Polestar Spaces op Nederlandse bodem, waarvan één in Leidschendam: Mall of the Netherlands. Tot op de millimeter ontworpen vanuit de designfilosofie van Polestar, brengen de Spaces in Rotterdam, Amsterdam, Eindhoven en Leidschendam de revolutionaire benadering van het merk tot leven. Minimalistisch design wordt er verweven met innovatieve digitale interactiviteit tot de perfecte klantervaring. De Polestar Spaces in Eindhoven en Rotterdam openen op 25 juli hun deuren. Op dezelfde dag gaat ook de pop-up Space open in Leidschendam. De permanente Polestar Space wordt daar op termijn geopend. De vierde Space – in Amsterdam – volgt later dit jaar.

De vier Nederlandse vestigingen worden onderdeel van het snelgroeiende wereldwijde netwerk van Polestar Spaces. De Polestar 1 en de Polestar 2 worden er letterlijk en figuurlijk uitgelicht; door speciaal ontwikkelde lichtboxen zonder storende schaduwen. De Spaces vormen ontmoetingsplekken waar op termijn ook lezingen en tentoonstellingen worden gehouden over onder andere architectuur, technologie en – uiteraard – auto’s.

Polestar biedt een volledig digitale ervaring waarin consumenten alles online kunnen regelen, tot het bestellen van hun nieuwe auto aan toe. De Polestar Spaces stellen ze echter in staat om ter plekke de auto’s te ervaren én de Polestar Specialisten te ontmoeten. Experts die consumenten écht in contact brengen met de filosofie van het merk en niet op commissiebasis werken. Dat alles in een inspirerende, minimalistische omgeving die is ontworpen om de auto’s optimaal te ontdekken. Van binnen en van buiten.

,,Het is onze ambitie om de relatie tussen consument en automerk te herdefiniëren en automotive retail te veranderen. Met de Polestar Spaces maken we het kopen van een auto weer eenvoudig, zonder gedoe. De Spaces zijn een belangrijk onderdeel van onze klantervaring en de plek waar we onze klanten daadwerkelijk ontmoeten”, aldus Thomas Ingenlath, topman van Polestar.

,,De Spaces bieden een klantervaring die zich écht alleen op de consument richt, zonder focus op harde verkoop. In de Spaces heeft de consument zelf de controle over hoeveel interactie zij of hij wil. En als ze eenmaal de perfecte Polestar hebben geconfigureerd, kan deze online besteld worden. Waar en wanneer het de klant uitkomt.”

De Polestar 2, de volledig elektrische performance-fastback met volop ruimte voor 5, heeft een vermogen van 408 pk, 660 Nm aan trekkracht, vierwielaandrijving en een rijbereik tot 470 kilometer (WLTP). Het is de eerste auto ter wereld met een Android-infotainmentsysteem met toegang tot geïntegreerde Google-diensten als Google Assistant, Google Maps en speciale apps via de Google Play Store.

De handgebouwde Polestar 1 is een krachtige, elektrische performance-hybride die een sterke benzinemotor combineert met twee elektrische motoren. Hij levert 609 pk en 1.000 Nm. Dankzij zijn grote batterij rijdt deze plug-in hybride tot maar liefst 124 kilometer (WLTP) op een volle accu.

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter