Nieuws
Ondernemers, onderwijs en gemeente helpen retail

De retailsector staat voor grote uitdagingen op het gebied van digitalisering, innovatie, nieuwe vormen van dienstverlening en vernieuwing van businessmodellen. Ook de beschikbaarheid en ontwikkeling van medewerkers staat onder druk. Zo ook in de vier kernwinkelcentra van Leidschendam-Voorburg waar circa 500 retail- en horecaondernemers actief zijn. Daarom hebben ondernemers, onderwijs en gemeente Leidschendam-Voorburg de handen ineengeslagen om de uitdagingen en kansen aan te pakken. Deze maand is gestart met de kwartiermakers fase met als doel begin 2021 de aftrap te geven voor een nieuwe organisatie: PPS Retail.

Ondernemers, onderwijs en overheid zetten samen in op een duurzame samenwerking. Zij willen hiermee retailers helpen vernieuwender, adaptiever en gezonder te worden. Daarnaast willen zij zorgen voor aantrekkelijk en relevant onderwijs dat aansluit bij de laatste ontwikkelingen en de vraag vanuit de arbeidsmarkt. Daarmee helpen zij de winkelgebieden levendiger en aantrekkelijker voor hun klanten te worden en dat ook te blijven.

In de PPS Retail worden ondernemers en vastgoed vertegenwoordigd door MKB Leidschendam-Voorburg, Unibail Rodamco Westfield, ondernemersfondsen Leidschendam Centrum en Huygenskwartier Voorburg en winkeliersverenigingen De Julianabaan en Westfield Mall of the Netherlands. De onderwijspartners zijn De Haagse Hogeschool, ROC Mondriaan en mboRijnland, en overheidspartner is gemeente Leidschendam-Voorburg. De PPS Retail is geïnitieerd door het Platform Economie Onderwijs en Arbeidsmarkt.

Op 5 oktober start het HYPE Lab waarin retailers samen met hbo- en mbo-studenten en docenten van TMO Fashion business school en mboRijnland ontdekken op welke wijze digitale techniek en innovaties kunnen worden toegepast in hun winkel. Een filmpje geeft een indruk van deze samenwerking in een retail lab. Hiernaast is ook contact gelegd met MKB-ondernemers in Leidschendam Centrum, Huygenskwartier en Westfield Mall of the Netherlands voor deelname aan verschillende labs. Het doel is om zoveel mogelijk retailers te ondersteunen bij de uitdagingen en kansen die zij ervaren. (foto Haagse Hogeschool)

 

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter