Nieuws
Winkelcentrum Julianabaan krijgt eigen app

Dit najaar kunnen bezoekers van het winkelcentrum kennis maken met de Julianabaan app. Ruim de helft van de winkels in het Voorburgse winkelcentrum is zichtbaar in de nieuwe Julianabaan app waarmee bezoekers kunnen communiceren en sparen. Dit met het doel om het winkelen in De Julianabaan aantrekkelijker te maken. De Julianabaan app is in de App- en Google Playstore te downloaden vanaf de tweede week oktober. Ook zijn er verschillende retail innovaties bij vier geselecteerde winkels

Vanaf deze week en tot 17 december gaan studenten van TMO Fashion Business School, de Haagse Hogeschool en MBO Rijnland aan de slag in winkelcentrum De Julianabaan met de technologieën van morgen. Zo adviseren TMO studenten de 4 geselecteerde winkeliers Zoe& Max, Verbakel mode, GSM Walhalla XXL en Rotishop Faya Plaza door het doen van experimenten met verschillende technologieën op hun winkelvloer. Daarnaast zijn studenten van MBO Rijnland en De Haagse Hogeschool tot Kerst in het winkelcentrum aanwezig om alle winkeliers met De Julianabaan app te helpen.

Het lab is een leeromgeving in de praktijk waar studenten en winkeliers met hun medewerkers van elkaar kunnen leren om toekomstbestendiger te worden. Hiervoor wordt ook een helpdesk ingezet, een ‘tech support desk’ als oriëntatie- en supportplek voor retailers om kennis te maken met verschillende technologieën. Het betreft een samenwerking tussen gemeente Leidschendam-Voorburg, winkeliersvereniging De Julianabaan, TMO Fashion Business School, De Haagse Hogeschool, mboRijnland, de provincie Zuid-Holland en PPS Retail. Na eerdere HYPElabs in Delft, Rijswijk en Nootdorp heeft ook de gemeente Leidschendam-Voorburg groen licht gegeven voor zowel een HYPElab als de financiering voor een pilot met ‘De Julianabaan app’.