Nieuws
Huygenstunnel niet voor 2040

Het in Voorburg ondergronds brengen van de Utrechtsebaan/A12, de spoorbaan Den Haag CS-Gouda en een lightrail tussen Station Voorburg en Zoetermeer, in de zogenoemde Huygenstunnel zal niet voor 2040 het geval zijn. Het project brengt veel voordelen: geluidsoverlast en luchtvervuiling voor omwonenden wordt minder; de barrièrewerking van het Marianneviaduct verdwijnt; de tuin van Huygens’ Hofwijck in de originele staat hersteld worden; er ontstaat een nieuw gebied waar geleefd, gewerkt en gerecreëerd kan worden.

Dat stelt de Initiatiefgroep Huygenstunnel (IHG). Men laat zich bij het project inspireren door de Sytwendetunnel (N14) en de Boogie Woogie-tunnel (Rotterdamsebaan). IHG bestaat uit: Rogier Krabbendam (VNO-NCW Regio West), Kees van der Leer (historicus Historische Vereniging Voorburg), Koos Ris (management, marketing en communicatie), Bert Winter (Stedenbouwkundige), Joost Heuvelink (Mooi Voorburg), Jeroen Trimbos (architect), Berthie de Zwart (Wijkvereniging Oud Voorburg), Wang Choy (bestuurslid Vereniging Hofwijck), Judith Geelen, Lodewijk van Vliet (Mooi Voorburg), Maarten Drabbe (Wijkvereniging Oud Voorburg), Robert Langen (Wijkvereniging Oud Voorburg), Bram van Mannekes (Wijkvereniging Oud Voorburg )

IGH wil partijen stimuleren om de Huygenstunnel en het herstel van buitenplaats Hofwijck te realiseren. Men wil enthousiasme voor het project opwekken door te informeren, te verbinden, kennis te ontwikkelen, kennis en ervaring te delen en vraagstukken te agenderen. Daartoe organiseert IGH ontmoetingen, gesprekken en evenementen.

Alle partijen die betrokken zijn bij en/of belang hebben bij de realisatie van de Huygenstunnel zijn welkom bij IGH, inclusief commerciële partijen, brancheverenigingen en betrokken burgers.

 

 

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter