Nieuws
Kratjesactie Cartouche krijgt vervolg als clubchallenge

Hockeyclub Cartouche verenigde de concurrenten Jumbo en Albert Heijn in een hulpactie voor Oekraïne. Dat verliep zo succesvol dat de actie een vervolg krijgt als ‘clubchallenge’.

Met blauwe kratjes (Albert Heijn) en gele (Jumbo) werd vorige week zondag de Oekraïense vlag gevormd op het hockeyveld tegenover de ‘Mall of the Netherlands’ waar beide supermarkten een filiaal hebben. Zo wordt symbolisch uitgedrukt dat tegenstanders naast elkaar kunnen bestaan en ook kunnen samenwerken als dat nodig is.

Leden van Cartouche, familie, bezoekers en partners van de club sponsorden de kratjes voor € 10 per stuk. De kratten staan symbool voor een ‘krat hulpgoederen’. De opbrengst gaat naar de Oekraïense School in Voorburg om lesmaterialen aan te schaffen voor kinderen uit Oekraïne die hier worden opgevangen. Ook wordt een deel van de opbrengst besteed om in Oekraïne gratis peren uit te delen in de getroffen steden, waaronder Kiev. Het transport daarvan is inmiddels aangekomen.

Op zondag 20 maart was al het onverwacht hoge bedrag van € 6.500 gehaald. Raymond van Mourik, organisator van de actie: ,,We laten deze actie vanwege de vele positieve reacties doorlopen tot en met 9 april, als er weer een groot event wordt georganiseerd op Cartouche. Dan moeten we toch de € 10.000 kunnen halen.” (foto Hein Athmer)

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter