Nieuws
Minder klachten; meer gerechtvaardigd

Inwoners hebben vorig jaar 165 klachten over het optreden van de gemeente ingediend; 32 minder dan in 2020. Van de ingediende klachten die door de klachtencommissie werden behandeld (156) werden er 51 gegrond verklaard. Dat is 32 procent. In 2020 was het percentage van klachten dat gegrond werd geoordeeld nog 18 procent. Dat blijkt uit het Jaarverslag 2021 van de gemeentelijke klachtencommissie. Uit 2021 is nog één klacht in behandeling, de rest is afgehandeld. Veruit de meeste klachten (142) werden binnen zes weken afgehandeld. In acht gevallen duurde dat meer dan tien weken. De meeste klachten gingen over een slechte organisatie bij de gemeente, te weinig professionaliteit aan de kant van de gemeente en slechte informatievoorziening richting de inwoner. Vooral de afdeling werk, inkomen, jeugd en zorg was de gebeten hond.

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com