Nieuws
HTM start campagne Stap in de Zóóómer

HTM is de campagne Stap in de Zóóómer gestart. Daarmee wil het bedrijf de inwoners van de Haagse regio verleiden om deze zomer met tram of bus naar Scheveningen en Kijkduin te reizen.

Sinds de uitbraak van de coronacrisis is het aantal reizigers in bus en tram sterk afgenomen. Inmiddels vervoert HTM weer zo’n 80% van het aantal reizigers in vergelijking met 2019. Om ervoor te zorgen dat dit aantal verder stijgt probeert HTM op allerlei manieren het reizen met tram of bus aantrekkelijk te maken.

Eerder dit jaar lanceerde HTM bijvoorbeeld de Meivakantie Kinderkaart waarmee kinderen tot 13 jaar voor 1 cent de hele dag konden reizen met tram of bus. Die actie was een succes. HTM verkocht in die periode zes keer zoveel kinderkaartjes als in de meivakantie van 2019. En bij ieder verkocht kaartje reisde tenminste één betalende volwassene mee. Met de zomercampagne vol humor en zomerse taferelen wil het bedrijf niet alleen mensen verleiden mee te gaan, maar hun reis ook echt een beleving te laten zijn met een glimlach op het gezicht.

Begin april hebben HTM’ers van allerlei afdelingen bij elkaar gezeten en maar liefst zo’n 200 ideeën geopperd die ertoe moeten bijdragen dat mensen weer gebruik gaan maken van het OV. Uit al die ideeën is een selectie gemaakt, die tezamen komen in de campagne.

Over één ding was iedereen het eens: de bikinilijn tram 1 moest er weer komen. De tram is voorzien van strandbeelden en woordgrappen. In de tram zijn stickers aangebracht, hebben de omroepen op een aantal halten een zomers tintje én is er strandgeur te ruiken. Op de route van bus 22 komt de Stap in de Zóóómerbus te rijden met een soortgelijk uiterlijk als de tram. Ook hier zijn stickers in de bus aangebracht en klinken op een aantal halten zomerse omroepen. Bijzonder aan deze bus is dat op het dak een sticker met strandslippers is aangebracht. Die kunnen alleen inwoners zien die op de 1e etage of hoger wonen.

Vanaf de halten Hollands Spoor, Den Haag Centraal en Leyenburg vertrekken diverse bussen en trams naar Kijkduin en Scheveningen. Om daar de aandacht op te vestigen hebben we de halten van een zomers uiterlijk voorzien door het plaatsen van grote objecten op het dak tot een volledige bestickering ala bikinilijn van de abri. Nog eens 18 andere halten zijn voorzien van een zomerse sticker ‘Vanaf hier .. minuten naar het strand.’

Via de HTM Ticketapp kan een Zóóómer groepsretour worden aangeschaft. Voor 8,95 euro reist men met maximaal 5 personen heen en terug. Dit retour is geldig in alle trams en bussen van HTM. De Stap in de Zóóómer met HTM campagne duurt van 23 juni tot en met 30 augustus. Kijk voor meer informatie op http://www.htm.nl/zomer

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter