Nieuws
Oog voor een ander in trein of op station
Mensen die blind of slechtziend zijn kunnen onzekere momenten ervaren tijdens het reizen met de trein. Daarom lanceren NS, de Oogvereniging en ProRail samen de campagne: ‘Oog voor een ander’. Dit doen ze om reizigers bewust te maken van slechtziende of blinde medereizigers. Daarnaast krijgen zij handige tips, zodat zij reizigers met een visuele beperkingen kunnen helpen in de trein of op het station.

Uit onwetendheid komt het voor dat reizigers bijvoorbeeld koffers of tassen op de geleidelijnen plaatsen. Anna Kruithof is teammanager Tickets & Service bij NS en weet als geen ander hoe het is om als slechtziende reiziger met de trein te reizen. ,,Zelf werk ik op het station en reis ik met de trein om op het werk te komen. Dagelijks maak ik mee dat reizigers tijdens het wachten midden op de geleidelijnen staan. Vaak weten reizigers niet dat deze lijnen zijn bedoeld voor blinden of slechtzienden om de weg te vinden door het station en op de perrons. Met deze campagne hopen we reizigers wat bij te brengen over hoe het is om te reizen met een visuele beperking’’, aldus Anna.

De beelden van de campagne zullen te zien zijn op schermen in treinen en op perrons. Ook is er een online campagne op de social media kanalen van NS en van de Oogvereniging.

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter