Nieuws
Afspraakbevestiging ziekenhuis vanaf 11 november digitaal

Patiënten die hun mailadres hebben doorgegeven aan de HMC-ziekenhuizen Antoniushove, Bronovo en/of Westeinde, ontvangen vanaf 11 november hun afspraakbevestiging digitaal. Patiënten waarvoor digitaal niet mogelijk is, kunnen de afspraakbevestiging nog steeds op papier krijgen.

Patiënten ontvangen hun digitale afspraakbevestiging via het patiëntenportaal mijnHMC. Ze krijgen een e-mailbericht als er een bericht voor hen klaar staat op mijnHMC. Zo missen ze niets.

Door de afspraakbevestiging digitaal aan te bieden, sluit HMC aan op de digitale ontwikkelingen in de maatschappij. Patiënten zijn door de digitale afspraakbevestiging sneller op de hoogte over hun afspraak dan als ze een afspraakbrief krijgen over de post. In mijnHMC vinden patiënten niet alleen hun afspraakbevestiging. In het patiëntenportaal staat al hun informatie uit het ziekenhuis bij elkaar. Ze kunnen in mijnHMC bijvoorbeeld hun medisch dossier bekijken en de brieven lezen die we over hun zorg hebben verstuurd. Met deze informatie kunnen patiënten zich goed voorbereiden op hun afspraak.

De digitale afspraakbevestiging wordt de standaard bij HMC. In mijnHMC kunnen patiënten controleren of hun mailadres bekend is bij HMC. Ook kunnen ze hier hun mailadres wijzigen of doorgeven. HMC houdt er rekening mee dat digitaal niet voor alle patiënten mogelijk is. Lukt digitaal niet voor een patiënt? Dan ontvangt hij of zij de afspraakbevestiging nog steeds op papier.

Patiënten die vragen hebben over mijnHMC kunnen terecht bij het Patiënten Servicepunt van HMC. Het Patiënten Servicepunt is te bereiken via info@haaglandenmc.nl en telefoonnummer 088 – 979 2025. Patiënten kunnen ook binnenlopen bij het Patiënten Servicepunt in de hal van HMC Westeinde. Het Patiënten Servicepunt is open van maandag tot en met vrijdag tussen 09.00 en 13.00 uur. (illustratie HMC)

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter