Nieuws
Reizigers dik tevreden met openbaar vervoer

Reizigers geven het openbaar vervoer (OV) in de metropoolregio Rotterdam Den Haag (MRDH) een 8. De waardering voor het openbaar vervoer blijft ook na de coronaperiode onverminderd hoog. Dit rapportcijfer dat de klanttevredenheid in het openbaar vervoer uitdrukt, is hoger dan het landelijk gemiddelde van 7,9.  Dat blijkt uit de OV-Klantenbarometer van 2022, het klanttevredenheidsonderzoek openbaar vervoer van CROW-KpVV.

Jeffrey Keus, bestuurder OV MRDH: ,,Deze prachtige 8 is voor de medewerkers van HTM, RET en EBS! Mijn complimenten voor hun  dagelijkse inzet om reizigers op een uitstekende manier naar werk, school of andere activiteiten te vervoeren. De hoge waardering geeft vertrouwen dat reizigers na de coronaperiode weer terug keren in bus, tram en metro.”

De bus werd door de reizigers vorig jaar het best gewaardeerd. HTM kreeg een 8,2 van de reizigers, RET Rotterdam een 8,1 en EBS (streekvervoer) een 8,0. Daarmee werd de bus in de metropoolregio hoger gewaardeerd dan het landelijk gemiddelde cijfer van een 8.0 voor de bus in de stad en een 7,9 voor het streekbusvervoer.

De tram van HTM en RET kregen een 8,0; dit is gelijk met de landelijke gemiddelde waardering voor de tram. RandstadRail (HTM) werd met een 7,9 gewaardeerd. De metro (RET) met de E-lijn van en naar Den Haag CS kreeg een 7,8 van de reizigers wat gelijk is aan het landelijk gemiddelde.

HTM-directeur Jaap Bierman: ,,Een 8 is echt geweldig. Ik wil vooral al die medewerkers van HTM bedanken voor hun inzet, maar bovenal voor hun klantgerichtheid. Dankzij hen zijn wij nu opnieuw de beste stadsvervoerder van Nederland. We zijn nog druk bezig de resultaten verder te analyseren, maar we zien dat we onder andere lager dan het landelijk gemiddelde scoren op het gebied van reizigersinformatie in het voertuig en op de halte. Dat punt heeft dan ook zeker onze aandacht.” (foto MRDH)

 

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter