Nieuws
‘Kinderen worden behandeld als postpakketjes’

Leerlingenvervoerder Noot behandelt kinderen als postpakketjes ,,maar bij de post weet ik tenminste waar mijn pakket is. Bij Noot weet ik niet waar mijn kind is.’’ Dat vertelde mevrouw Van Veen in een vergadering van een commissie uit de gemeenteraad over de problemen in het leerlingenvervoer.

De inspreekster hield haar gehoor voor dat ze inmiddels geconfronteerd is met de derde chauffeur dit schooljaar terwijl Noot met vaste chauffeurs zou werken. Dat de chauffeurs onderweg ook de kinderen moeten begeleiden maar dat niet kunnen omdat ze op de weg moeten letten.

Soms komt de vervoerder niet, zonder enige communicatie. Of komt rustig twee uur te laat. Daardoor komen de kinderen te laat op school en missen zij lessen. Als Noot wordt gebeld is er een wachtrij die soms wel een half uur duurt. Het geheel leidt tot stress bij de kinderen en de ouders die te laat op hun werk komen.

‘s Middags worden ouders door de school gebeld dat Noot er niet is. Ook dan weer een wachtrij als Noot telefonisch wordt benaderd. En dat allemaal tussen het werk door. Na 17.30 uur is er bij Noot niemand meer bereikbaar. Of de kinderen zijn opgehaald en waar ze dan zijn, is zo onbekend.

Vanuit Noot is er geen enkele communicatie. ‘Bij Noot weet je niets’, zo gaf mevrouw Van Veen aan. Verder stelde zij dat de vervoerder de eigen chauffeurs ook slecht behandelt. ‘ik heb dagelijks klagende chauffeurs aan de deur. Die zijn het ook zat’.

Er is wel een klachtenprocedure maar volgens mevrouw Van Veen kunnen ouders dagelijks wel een klacht indienen. De antwoorden die ze krijgen zijn niets zeggend en er verandert ook niets.

Ouders zelf, die een hoge eigen bijdrage betalen, hebben in het geheel niets te zeggen. Ze staan met de rug tegen de muur. De inspreekster gaf aan te overwegen de eigen bijdrage maar niet meer te betalen. Haar vertrouwen in Noot is er niet meer.

 

 

 

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter