Nieuws
Campagne over verzorgingsarmoede

Vanaf aanstaande maandag start Kruidvat en Stichting Armoedefonds een campagne om meer bewustwording te creëren voor verzorgingsarmoede en een bijdrage te leveren aan het oplossen van deze problematiek. Uit onderzoek van Ipsos I&O blijkt dat één op de zeven volwassen Nederlanders kampt met verzorgingsarmoede. Zij kunnen niet altijd producten zoals tandpasta, wasmiddel en deodorant kopen vanwege een tekort aan financiële middelen.

De actie van Kruidvat en Stichting Armoedefonds loopt van 10 tot en met 23 juni in alle winkels en online. Klanten ontvangen bij aankoop van een deelnemend product één product gratis en Kruidvat doneert, samen met haar partners, hetzelfde product aan gezinnen in armoede: een 1+1+1 actie.

Verzorgingsarmoede heeft een grote impact op het leven en het welzijn. Zo vermijdt 17% van de mensen sociale interacties: ze durven geen mensen bij hen thuis uit te nodigen, gaan minder naar verjaardagen en brengen minder tijd door met vrienden. Ook leidt

verzorgingsarmoede tot psychosociale- en gezondheidsklachten. Eén derde van de mensen ervaart stress, schaamte en cijfert zichzelf weg. Mensen met verzorgingsarmoede hebben last van huidproblemen zoals acne, een droge huid of door de zon verbrande huid, een zweetgeur, een slechte haarconditie en gebitsproblemen. (foto Armoedefonds)

 

 

 

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter