Nieuws
Succes gemeentereclame onbekend

De gemeente laat niet nagaan of reclame die in en rond de Mall voor de rest van de gemeente wordt gemaakt, enig effect heeft. In 2021 beloofden B&W de gemeenteraad bij de opening van de Mall om bezoekers ook attent te maken op andere winkelgebieden en bezienswaardigheden in de gemeente. Dat is vormgegeven door filmpjes die bezoekers van de bioskoop Kinepolis te zien krijgen, het af en toe plaatsen van billboards rond de Mall en het jaarlijks verspreiden van het magazine LVverrast in de Mall (500 exemplaren). Op de vraag hoe het effect van dit alles wordt gemeten laat een woordvoerster van B&W weten: ‘Het precieze effect is moeilijk te meten. Het filmpje LVverrast van de gemeente wordt voor iedere film vertoond. Het effect van ieder reclamefilmpje wordt niet gemeten. Bioscoop Kinepolis in de Mall beschikt over goede bezoekerscijfers: in 2024 waren er tot en met 18 september 185.050 bezoekers. In de Mall worden ongeveer 500 magazines van LVverrast uitgedeeld over verschillende plekken zoals horecagelegenheden. Het effect van reclame op billboards in de openbare ruimte, zoals langs de Noordsingel, is niet te meten’. Het contract met Kinepolis loopt overigens in juli 2026 af.

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com