Eén op de 8,5 jongeren in de gemeente ontvangt jeugdhulp; ‘een absurd getal, terwijl onze jongeren tot de gelukkigsten ter wereld horen. Het klopt gewoon niet’. Dat heeft wethouder Philip van Veller (VVD) gezegd in een beraad met een commissie uit de gemeenteraad over de jeugdhulp. Volgens hem moeten kinderen weer als ‘normaal’ worden beschouwd. Heel veel problemen liggen helemaal niet aan het kind doch aan de sociale omgeving. Nu zitten er ‘veel te veel’ jongeren in de jeugdhulp waardoor de kosten almaar oplopen en dat is een ‘fundamenteel probleem’, aldus de bestuurder.





