Nieuws
Gemeente verder in het rood

De gemeentelijke begroting vertoont dit jaar een tekort van 10,5 miljoen euro waarvan 6 miljoen euro blijvend is. Dat heeft wethouder Philip van Veller de gemeenteraad bericht. De tekorten zijn binnen enkele weken met 1,5 miljoen euro toegenomen omdat het rijk de geldstroom uit het gemeentefonds heeft aangepast. Voor komend jaar wordt nu gerekend op een tekort van 1 miljoen euro. In de jaren daarna schommelt het tussen – 0,5 en – 2,1 miljoen euro. Van Veller wijst erop dat door de formatie van een nieuwe coalitie de begroting 2027 nu ‘beleidsarm’ wordt opgesteld en er ook overigens geen nieuwe beleidsuitgaven zijn voorzien.