Er is veel te weinig geld gereserveerd voor het vervangen van de gelijkvloerse kruisingen van de N14 in de gemeente. Er is ooit 63 miljoen euro voor die werken apart gezet, maar het ongelijkvloers maken van de kruisingen met de Mgr. van Steelaan/Heuvelweg en de Prins Bernhardlaan/Noordsingel kost velen maken meer.

Dat heeft wethouder Floor Kist gezegd in een interview met een landelijke ochtendkrant. Vorige maand liet de bestuurder in een debat met de gemeenteraad nog weten dat hij met de rijksoverheid ging praten om de geplande werken te versnellen waardoor er ook minder auto’s op de Vlietbruggen zouden gaan rijden.  Toen repte hij met geen woord over het geld.

Nu geeft Kist aan niet te geloven dat de ongelijkvloerse kruisingen – die nodig zijn om de doorstroming op de N14 te bevorderen – er zullen komen. ,,Ondergronds bouwen is veel duurder. Hoe de kruispunten dan wél worden veranderd, is onderwerp van onderzoek begin volgend jaar door techneuten van Rijkswaterstaat.”

Rijkswaterstaat start in 2017 met een planstudie. Die gaat twee jaar duren. Als de werken doorgaan worden ze pas na 2023 uitgevoerd, zo heeft Rijkswaterstaat eerder aan Vlietnieuws.nl laten weten. De betere doorstroming op de N14 vormde mede de basis om af te zien van de bouw van een extra brug over de Vliet in Leidschendam, dan wel het treffen van maatregelen om het aantal auto’s dat bestaande bruggen gebruikt, te beperken. (foto Ot Douwes)

Socials

vlietnieuwsfacebookOp Facebook

vlietnieuwtwitter Op Twitter

Social Media Auto Publish Powered By : XYZScripts.com