Naar aanleiding van Welles-Nietes-gemeente en kafka (2) ( https://vlietnieuws.nl/2025/03/04/u-zegt-het-maar-welles-nietes-gemeente-en-kafka-2/ )het volgende commentaar:
Empathie en communicatie?
Logisch dat de gemeente niet reageert, waarom zou je ook als klachtenfunctionaris. Het credo bij de gemeente Leidschendam-Voorburg is hoogstwaarschijnlijk: stilhouden, net doen alsof er niets aan de hand is.
Mocht die vervelende inwoner je blijven benaderen dan hanteer je de uitstel- en vertragingstactiek. Bij volhoudende inwoners insinueer gewoon je dat het probleem bij de inwoner ligt, maar neem vooral zelf geen verantwoordelijkheid.
Overigens lijkt dat de standaard bij de gemeente Leidschendam–Voorburg.
Probeer vervolgens om met minimale middelen verdere schade (lees: juridische stappen) te voorkomen. Gebruik vooral veel wollig, onsamenhangend, ambtelijk, eventueel juridisch gewauwel om er een eind aan te breien. Toon vooral geen empathie en blijf weg van communicatie (zowel in- als extern), voordat je het weet heb je een claim aan je broek hangen.
Waar is onze ‘burgervader’ in dit verhaal? Oh, die zal wel op de hei zitten, zonder empathie en communicatie.
(J. van Buren)